SOCIETAT HINDÚ, EL SISTEMA DE CASTES:
La societat índia ha constat des de temps antics d'uns quants mils de grups tribals i laborals o les comunitats anomenades Jāti. La frase "sistema de castes" combina realitat i teoria - la realitat del sistema de Jāti predominant per tota la societat índia des de temps antics i el varna (classe/grup).
Als primers texts indis com el manusmriti i els purana
parlen de 'Varna', que significa ordre, natura, tipus o color. Agrupa la
societat en quatre tipus principals idealitzats de la manera següent.
Brahmins
(estudiants, professors, sacerdots)
Kshatriyas
(guerrers, reis, administradors)
Vaishyas
(comerciants, agricultors)
Shudras (artesans,
proveïdors de serveis)
Tots els altres que no pertanyien a aquesta societat hindú,
incloent-hi estrangers, els tribals i els nòmades s'anomenaven mlechhas i fins
i tot els excomunicats eren "anaryas" (no-aris), s'havien de tractar
com bàrbars contagiosos i intocables.
Tots els varnas eren instats, sense excepció, per inculcar
la no possessivitat, l'abstinència del robatori, la sinceritat, la no violència
i la benvolença. Aquests també eren els mateixos atributs propiciats pel
Jainisme i doctrines budistes. La creença més estesa que després de la mort, la
gent renaixia a una casta més alta si havien dirigit una vida moral, o una
casta més baixa si duien una vida immoral. Així, es pensava que els que servien
funcions indesitjables, com els intocables, mereixien el seu destí, a causa del
seu karma passat.
Sota el sistema jati, una persona neix amb rols socials
atribuïts i endogàmia, per exemple els matrimonis tenen lloc només dins
d'aquell jati. El jati proporciona identitat, seguretat i estatus i ha estat
històricament obert a canvis basats en influències econòmiques, socials i
polítiques.
Els intocables - Pariahs o Antyajas, eren en el fons de l'escala
social i fins i tot ara realitzen les feines que ningú més no vol com
eliminació de cadàvers, maneig de terra de nit o execució de criminals; Vivien
als seus propis guetos a les perifèries de les ciutats i pobles i no se'ls
permetia fins i tot sentir els vedes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario